Workshop: Smartare marknadsföring skapar affärer

Dagens marknadsföring är komplexare än någonsin tidigare. Sociala medier måste samarbeta med traditionella kanaler för att du ska få ut mest av den tid och de resurser du satsar. 


Workshopen fokuserar på hur du kombinerar digitala och traditionella kanaler för att skapa framgångsrik marknadskommunikation. Den hjälper dig att få en tydlig bild av vad som faktiskt spelar roll och vad som är viktigt att tänka på för att välja rätt kanaler, budskap och strategi.

Anmäl dig här: Välj ett datum


 

Plats: Hybelejens gata 2, Karlstad

Tid: kl 8–12

Pris: 1.495 kr/deltagare (exkl. moms)
Kurslitteratur ingår, boken ”XVII dimensioner av varumärket” 


Anmäl dig till: pernilla@bam54.se, 054-10 28 10

 

Plats: Hybelejens gata 2, Karlstad

Tid: kl 8–12

Pris: 1.495 kr/deltagare (exkl. moms)
Kurslitteratur ingår, boken ”XVII dimensioner av varumärket” 


Anmäl dig till: pernilla@bam54.se, 054-10 28 10

 

Plats: Hybelejens gata 2, Karlstad

Tid: kl 8–12

Pris: 1.495 kr/deltagare (exkl. moms)
Kurslitteratur ingår, boken ”XVII dimensioner av varumärket” 


Anmäl dig till: pernilla@bam54.se, 054-10 28 10

 

Plats: Hybelejens gata 2, Karlstad

Tid: kl 8–12

Pris: 1.495 kr/deltagare (exkl. moms)
Kurslitteratur ingår, boken ”XVII dimensioner av varumärket” 


Anmäl dig till: pernilla@bam54.se, 054-10 28 10

Om workshopen/utbildningen

Längd

Halvdag: Föreläsning och workshop.


Stor vikt läggs vid att ha en aktiv dialog med deltagarna. Det ger varje individ ett större utbyte samtidigt som deltagarnas samlade erfarenhet och kompetens bidrar till att höja mervärdet av workshopen.


Innehåll - Workshopen ger svar på:

•    Varför all marknadsföring måste kännas personlig - oavsett målgrupp och bransch.

•    Vad som skiljer marknadskommunikation från information.

•    Hur den bästa reklamen inte får uppfattas som reklam.

•    På vilket sätt din marknadsföring i sociala medier kan skada ditt varumärke.

•    Hur du tar kontroll på ditt varumärke på nätet.

•    Vad som avgör om ditt företagsnamn kommer att sälja eller inte.

•    Varför sociala medier är så effektiva i varumärkesarbetet.

•    Hur du använder tidningen som en effektiv marknadsföringskanal.

•    Varför de traditionella kanalerna ger dig större marknadsandelar än sociala medier.

•    Varför digitalt kommunikationsmaterial kräver en digital arbetsprocess.

•    Hur du som marknadschef ska kunna göra ett bättre jobb.

Frågor

Har du frågor om till exempel anmälan, lokal, parkering och kommunikationer:

 

Hör av dig till:

Pernilla Säfström

054-10 28 10

pernilla.safstrom@bam54.se


Utbildningsansvarig

Workshopen baserar sig på boken XVII dimensioner av varumärket. Kursedare är Mikael Dahlgren som också är författare till boken. Mikael är varumärkesstrateg och copy på varumärkesbyrån BAM54 och har jobbat med marknadskommunikation och varumärkesstrategi i 28 år. Sedan 2006 har han regelbundet hållt föreläsningar och workshops i ämnet.


Mikael Dahlgren

054-10 28 17

mikael.dahlgren@bam54.se


Blogg Facebook Linkedin Instagram YouTube