26

mar 2018


Av: Mikael Dahlgren

Storytelling på riktigt

Vad krävs egentligen för att skapa en bra story? Har du planer på att komma igång men inte ser var du ska börja? Då är det helt ok att skaffa inspiration och titta på hur andra gjort. Ta steget fullt ut och bli en fullfjädrad storyteller och se till att din historia kan leverera lika mycket kraft i alla medier. Skapa en story som andra vill berätta. Då vet du att de alltid kan återge den rätta bilden av ditt varumärke - din bild!

23

mar 2018


Av: Mikael Dahlgren

En historia värd att betala för

Funderar du på hur du ska marknadsföra dig på bästa sätt, vara intressant och bli ihågkommen? Då kan du sluta fundera och börja berätta din historia! Historieberättandet är världens äldsta marknadsföringsmetod som garanterat kan flytta berg och bygga broar. Här får du tips om hur du omsätter din story i modern och framgångsrik marknadsföring och ger ditt varumärke en historia värd att betala för.

20

mar 2018


Av: Mikael Dahlgren

En bra historia säljer

Har du en fascinerande historia att berätta så gör det. Och har du inte - skapa en! En bra berättelse är det effektivaste sättet att attrahera nya kunder och samtidigt påminna dina nuvarande om varför dom älskade ditt varumärke från början. Historien visar att det fungerar. Moderna framgångsrika företag bevisar att det är lönsamt. Här får du tips om hur din historia kan höja värdet på det du säljer.

23

jan 2018


Av: Mikael Dahlgren

Digital eller analog marknadsföring? (II)

Är du en av dom som valt att satsa helhjärtat på digital marknadsföring? Eller kämpar för att hitta den optimala mixen av digitala och analoga medier? Då får jag gratulera till en stimulerande utmaning. I den här bloggen tar vi hjälp av de största och bästa vetenskapliga undersökningarna för att vaska fram guldkornen till den mest effektiva marknadsföringen - digital som analog.

25

apr 2017


Av: Mikael Dahlgren

Digital eller analog marknadsföring? (I)

Digital marknadsföring är framtiden men en tryckt broschyr ger ett starkare intryck än en digital. Webb eller print, digital eller analog? Vad passar dig och dina kunder? Med vilka kanaler kan du nå fram och påverka din målgrupp på bäst sätt? Vi simmar i en flod av möjligheter och nya trender dyker upp snabbare än vi hinner förstå vad vi ska ha dom till.

22

dec 2016


Av: Mikael Dahlgren

Tomtens varumärkesresa

Även om historiens alla tomtar har vissa likheter så har hans varumärke genomgått en sagolik utveckling. Ingen kan klandra honom för att inte ha gjort sitt yttersta för att bli en självklar del av många människors julfirande världen över. Han har helt enkelt jobbat precis som man ska för att bli ett både känt, uppskattat och högt värderat varumärke.

09

aug 2016


Av: Mikael Dahlgren

Marknadschef – en roll i utveckling

Fler kommunikationskanaler, nya produkter, komplexa marknader och allt mer krävande kunder. Som marknadschef sitter du på fler stolar än någonsin, har för många bollar i luften och hinner aldrig landa. Till råga på allt har du andra arbetsuppgifter så priolistan har för längesen åkt i papperskorgen.

19

maj 2016


Av: Mikael Dahlgren

Viva digitala kunder!

Reglerna för marknadsföring har förändrats. Kunderna är digitala och inte alls mottagliga för massmarknadsföring i traditionella reklamkanaler som TV, utomhustavlor, radio och dagspressannonser. Som marknadsförare på företaget måste du känna till uttryck som content marketing, inbound marketing, social media marketing och viral marketing

18

feb 2016


Av: Mikael Dahlgren

Digital inhouse – 2016

Att jobba inhouse är inne. Varje dag läser vi om företag som söker nya medarbetare till sin inhousebyrå. Du kanske själv har funderat på att anställa personal med kompetens att producera ert profil- och marknadsföringsmaterial. Eller är du kanske bara ute efter att spara in på dyra byråinköp, stärka varumärket eller få bättre kontroll på kommunikationen. I så fall kan den här bloggen öppna dörren till det nya inhouse.